Stichting KOMT geeft een waarde(n)vol fundament aan kind, onderwijs en samenleving. De stichting laat zich leiden door haar katholieke grondslag, waarbij respect, zorg, solidariteit en aandacht voor elkaar en voor de ons omringende wereld essentieel zijn.

Directeurenberaad

Het directeurenberaad bestaat uit de directeuren van de Stichting KOMT scholen.
Voorzitter is de voorzitter van het College van Bestuur.
Het directeurenberaad vergadert eenmaal in de drie weken.

Het directeurenberaad is, onder aansturing van de voorzitter College van Bestuur, belast met de beleidsvoorbereiding, de uitvoering en, binnen de kaders van het door het bestuur vastgestelde beleid, met de beleidsvorming.

De werkwijze van het directeurenberaad en de taken en bevoegdheden van het overleg zijn geregeld in het bestuursreglement.

Tot de taken van het directeurenberaad behoren onder meer het voorbereiden en uitvoeren van bestuursbeleid ten aanzien van personeel, financiën, onderwijs en huisvesting. Daarnaast is het directeurenberaad onder andere specifiek belast met het aansturen van de beleidscommissies, het vaststellen van de schoolvakanties, e.d.

De voorzitter College van Bestuur is verantwoordelijk voor het opstellen van een strategisch beleidsplan voor de stichting en het opstellen van een bestuursformatieplan.